-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:11430 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

بعضي از برادران اهل تسنن مي پرسند چرا شما نمازهاي كامل را در مسافرت و غيره شكسته (قصر) مي خوانيد؟! مگر اين امر گناه نيست ؟

كساني كه چنين مطلبي را عنوان مي كنند پيدا است كه از منابع فقهي مذاهب خويش نيز بي اطلاع اند;زيرا قصر خواندن نمازهاي چهار ركعتي در سفر اختصاص به شيعه ندارد, بلكه اهل تسنن نيز آن را جايز مي شمارند.جهت اطلاع شما برادر عزيز ترجمه مبحث نماز مسافر را از كتاب نقل مي كنيم : (1)

تفاوت شيعه با غير شيعه در اين مسئله اين است كه از نظر شيعه قصر واجب است و روايات بسياري بر آن دلالت دارد.(2)

بنابراين , اصل حكم قصر براي مسافر در نمازهاي چهار ركعتي مشترك بين شيعه و سني است و اين حكم متخذاز قرآن و برخاسته از متن شرع است و نه تنها گناه نيست , بلكه وظيفهء مسافر چنين است .

(پـاورقي 1.عبدالرحمن الجزيري , الفقه علي المذاهب الاربعة, ج 1 ص 471

(پـاورقي 2.ر.ك : مستمسك العروة الوثقي , آيةاللّه حكيم , ج 8 ص 3



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.